
De minimum aanvraagtermijn voor evenementen bedraagt 3 maanden maar er zijn uitzonderingen.
Voor een aantal evenementen geldt de uitzondering 1 maand :
- ontlenen van stadsmaterialen
- straatmuziek
- aanvragen voor het openbaar domein die geen gevolgen hebben op vlak van verkeer, die geen inzet van stadsmedewerkers vragen en waarvoor geen andere toelatingen dan die van de stad nodig zijn
- gebruik infoborden
- kennisgevingen ivm art. 194 - 197 van het Algemeen Politiereglement (manifestaties, bijeenkomsten en vermakelijkheden in open lucht / openbare bijeenkomsten in gesloten plaats
Wacht niet tot de termijn bijna verstreken is om je aanvraag in te dienen. Hoe eerder je dit doet hoe meer ruimte er is om eventuele aanpassingen te doen moest dit nodig zijn, en hoe sneller je zekerheid hebt over de gewenste stadsmaterialen.
Je kan de aanvraag ook al gedeeltelijk invullen, opslaan en later nog aanvullen en indienen, het is echter wel de datum van indienen die telt. Na het indienden van de aanvraag kan je zelf geen wijzigingen meer aanbrengen.